donderdag 4 februari 2016

Kurkuma Latte

OK..ik lust graag Latte....ik lust wel Kurkuma....
Ik lust dus nu ook een Kurkuma Latte, mmm echt lekker! Het recept vond ik hier

Wat  heb je nodig :
400 ml amandelmelk
1 theelepel biologisch kurkumapoeder (belangrijk om kurkumapoeder van goede kwaliteit te kiezen, voor een krachtiger werking)
5-6 plakjes verse kurkuma (of een halve theelepel extra kurkumapoeder)
2 plakken verse gember
2 theelepels agavesiroop
1/2 theelepel kaneelpoeder
een snufje zwarte peper


Werkwijze :
1. Schenk de amandelmelk in een pannetje. Doe daar het kurkumapoeder, verse kurkuma,  het snufje zwarte peper, gemberplakjes, agavesiroop en kaneelpoeder bij.
2. Laat de amandelmelk warm worden op een middelhoog vuur. Haal de plakjes gember & kurkuma eruit zodra de amandelmelk bijna kookt.
3. Schuim de melk een beetje op met een garde of een melkopschuimer. Ik gebruikte een handmatige melkopschuimer . Ik deed wat van de warme amandelmelk in de melkopschuimer, schuimde het op en deed dit eerst in het glas. Daarna schonk ik de rest erbij. Hierdoor krijg je het beste schuimlaagje.
4. Schenk de warme melk in de mason jar of verdeel over 2 kopjes. Besprenkel met wat extra kaneel.


Schol!
Liefs, Saartje

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er wel heel lekker uit. Het is dat ik nu geen amandelmelk heb, anders stond ik al in de keuken. Misschien morgen maar amadelmelk maken en dit drankje!

    BeantwoordenVerwijderen